Neem contact op

Cobra

Cobra, een Salesforce-implementatiepartner met een sterke focus op sectoren zoals non-profit, onderwijs en de maakindustrie, zocht naar een manier om hun marketingactiviteiten naar een hoger niveau tillen. Voorheen kwam veel nieuwe business via mond-tot-mondreclame en sterke relaties met Salesforce binnen. Het ontbrak echter aan een gestructureerde marketingstrategie om hun groeiambities verder te ondersteunen. CopyCreative werd ingeschakeld om daar verandering in te brengen en samen de marketing van Cobra strategisch te structureren. Met als doel om niet alleen meer leads te genereren en het marktaandeel in verschillende sectoren uit te breiden. Frank de Jong, Marketing Manager bij Cobra, vertelt zijn verhaal.

Logo van Cobra CRM

Cobra helpt bedrijven in de maakindustrie, het onderwijs, non-profitorganisaties en zakelijke dienstverleners groeien met behulp van Salesforce-software. Door sales-, service- en marketingprocessen te stroomlijnen, zorgen ze ervoor dat organisaties efficiënter werken en beter in staat zijn klanten, scholieren of donateurs aan te trekken.

Salesforce

Bij alle content stellen we onszelf de vraag: leest iemand iets nieuws? En brengen we hen ertoe om morgen iets anders te gaan doen?

Jaarlijks 100 marketing qualified leads

Frank: "Elke twee weken hebben we overleg, waarbij we niet alleen content bespreken, maar ook de strategie waar nodig herschikken en doelen bijsturen. We durven nu keuzes te maken voor bepaalde branches en daar met gerichte content op in te spelen. Denk aan onderwijs, non-profitorganisaties en de maakindustrie – sectoren waarin we bedrijven helpen bij de uitdagingen die zij tegenkomen en waarin Salesforce echt een verschil kan maken. Elke keer stellen we onszelf de vraag: leest iemand iets nieuws? En brengen we hen ertoe om morgen iets anders te gaan doen?"

Nu, ruim twee jaar later, heeft de samenwerking de marketingtransformatie van Cobra echt vleugels gegeven. Frank: "We zijn actief op social media, hebben een sterk vernieuwde website en een eigen kenniscentrum waar we blogs, e-books, klantcases en evenementen delen. Het effect? We genereren nu zo’n 100 marketing qualified leads per jaar via onze eigen kanalen en zien een duidelijke groei in websitebezoekers. Daarnaast zijn we veel bewuster bezig met onze budgetten voor SEO en SEA, waardoor we gevonden worden op zoektermen die voor ons echt relevant zijn."

Maar misschien nog wel het belangrijkste voor Frank en zijn team: de marketing is nu echt doelgericht en levert concrete resultaten op. "De doelen die we aan het begin van het jaar stellen, kunnen we ook echt meten en behalen. We hebben nu heldere budgetten en inzichtelijke resultaten. Marketing levert echt waarde voor Cobra op, en dat hadden we zonder Wouter niet bereikt."

Neem contact op
chevron-down